måndag 23 februari 2009

Tid

För nästan precis ett år sedan, närmare bestämt på fredag för ett år sedan, gick jag hem, eller rättare sagt åkte jag hem från jobbet efter att ha jobbat min sista dag innan bebisen skulle komma. Ett år sen! Och vart tog bebisen vägen. Den kom, 19 dagar efter att jag jobbat den där sista dagen. Men var är den nu? Vi har ju en stor tjej. Ett år. Vart tar det vägen? När man ser tillbaka är ett år ingenting, något som bara svischar förbi. Jättefort. Men ser man framåt, till februari 2010. Låååångt bort, det är en hel evighet kvar tillsdess....eller inte. Snart är vi där.
För ett år sen gick jag hem från jobbet full av förväntan, nyfiken på vad som egentligen fanns i stora magen, vem låg egentligen därinne. Som sagt efter 19 dagar kom hon. Lilla bebisen, Jonna. Jonna fyller snart ett år. Man blir ju knäpp av att tänka så här...så jag slutar med det ...
Jonna och jag har varit och fart omkring som hottentottar idag, först åkte vi till Anna. Meningen var att vi skulle dit och leka, men de är bara sjuka hela tiden...så vi hämtade bara lite grejer, sen åkte vi till ikano. Kollade lite i affärer och fikade lite, åkte vidare till mitt jobb. (därav tankarna om tid)
Antagligen sista gången jag hade med mig Jonna dit på ett tag. När vi åkte tillbaks till Åtvid stannade vi på Sandelius för en fika med Therése och Amanda. När vi kom hem igen gick vi in till Helena & Co med en tupperwaremugg och blev kvar en stund. Undrar hur mycket skrutt kommer att drömma i natt...
Nu har jag missat lite på CSI...attans, bäst jag springer!
Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar