söndag 15 februari 2009

SOL!!!!

Lilla jag mår mycket bättre, har fortfarande lite feber men mycket piggare. Hoppas hon blir bra över natten...ska till BVC imorgon, jag tror det är dags för spruta nummer tre. Då får vi feber igen...
Jag fick min vinter som jag önskade. Vädret är alldeles underbart! Ett par grader kallt, snö och strålande sol. Riktigt vinterväder. Andreas som är min storebror och jag gick "hälsans stig" 7km, eller 8000 steg. Bror hade stegräknare och det blev verkligen precis 8000 steg, ganska fränt! Nästa gång ska jag ha stegräknaren för att se om det gör någon skillnad, jag tar nog fler och kortare steg. Det var riktigt skönt att vara ute och traska idag, det är det nästan alltid, men när solen är framme så här i februari, mitt i vintern, men när man ändå kan ana vårsolen, då är det nästan som allra bäst. Bäst är det nog i mars när snön (som man då är så trött på) försvinner, vägarna är torra, solen skiner och det är varmt, men bara alldeles lagom varmt, den där sköna vårvärmen. Bäst är det också i slutet av september, början av oktober, när luften börjar bli "klar och ren" efter högsommarvärmen. En solig höstdag är också en perfekt dag för en långpromenad. Men nu ser vi fram emot våren med mycket sol....men först ett par vintriga dagar....vi vill åka lite mer pulka.
För mig är varje dag perfekt, på sitt sätt, oavsett väder, bara jag får vara med min ljuvliga unge!!!

1 kommentar: