lördag 7 februari 2009

Äkta vara

Igår var jag på Strandgatan 2, inte 22 som jag tidigare skrivit. Det var trevligt. Det var kul att bowla, dessvärre gick det inget vidare, inte för att jag är nåt proffs, men det brukar gå bättre! Det var också kul att träffa kollegorna, det händer ju inte så ofta, men snart så, då kommer jag och förgyller era dagar fem dagar i veckan!

På plats på Strandgatan 2 var även en människa som jag brukade umgås med, nu pratar vi inte ens med varandra. Vi behandlar varandra som luft. Jag vet inte vem som är värst, hon eller jag. I mina ögon är den här människan (ni som känner mig vet vem jag talar/skriver om) väldigt egoistisk, allt ska ske på hennes villkor, på hennes sätt. Det skulle alltid vara så mycket mer, tillgjort på något sätt. Det pratades skit till höger och vänster, hur mycket har inte då pratats om mig??? Jag kan faktiskt inte påstå att jag saknar henne, men hon var väl helt enkelt inte en kompis för mig. Jag brydde mig faktiskt inte att hon var på samma ställe som mig igår, däremot fick det mig att tänka på de vänner jag har nu. De jag bryr mig om, de sanna vännerna, de som är av ÄKTA VARA. De som inte bryr sig om hur jag är, utan tar mig för den jag är. Ni är inte jättemånga, men ni är för mig unika, för att ni vill vara just mina vänner!!! Jag har kompisar också, de känner jag inte lika väl som mina vänner.
Jag saknar faktiskt särskilt en från "förr", men jag är nästan rädd att ta kontakt. Det kan ju inte vara så farligt, vad har jag att förlora? Men så är det, jag törs inte. Kanske ska skriva en "Att-göra-lista" och sätta det högst upp.


Jag sov ganska bra inatt! Jag ringde inte hem en enda gång igår! Ringde desto mer idag! Saknade lillskrutt såååå! Det var en fröjd att äntligen få vila ögonen på henne igen! Det är nog bra att få längta lite ibland....det var såklart kul att träffa F igen också, men det går inte att jämföra

Dags att sova, det är en dag imorgon också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar