fredag 6 februari 2009

Äntligen mera snö!!!










När vi gick upp imorse hade det kommit jättemycket snö! Bestämde mig för att inte ge mig ut och gå med vagnen, det är så förbaskat tungt att dra den när det inte är plogat, och det var det inte då....Så efter en långsam och skön morgon drog vi på oss vinterkläderna och gick ut. Jonna fick sitta i pulkan. Ute var också Teddy, som är Moas storebror. (De som bor mittemot oss). Jag frågade om han inte ville komma över och göra en snögubbe med oss. Jag gjorde snögubben, och sen en till, som skulle vara FEM bollar hög!!! Det blev nog de snyggaste snögubbarna i Åtvid...Medans jag byggde snögubbar, drog Teddy Jonna i pulkan, det gillade hon, hon bara log!



När snögubbsbygget var klart och alla kort tagna gick vi till andra sidan huset och åkte lite pulka i en sån där lagom för Jonna backe. Vi sprang upp och ner och tävlade om vem som kom längst. Jonna eller Teddy. Sen sprang Teddy upp och ner med Jonna, och hon tyckte att det var såååå kul, hon skrattade nästan så att hon kiknade.



I kväll ska jag ut! I natt ska jag sova! Jag kommer att ta en buss in till stan under eftermiddagen, så jag hinner gå en sväng på stan. Utan barnvagn, det blir annorlunda. När jag har gått den där svängen på stan ska jag gå till systers lägenhet och bara vara en stund innan jag ska vidare till Strandgatan 22. JAG SKA VARA DUKTIG OCH TÄNKA PÅ MIG SJÄLV IDAG!!! När jag kommer tillbaks från Strandgatan 22 (har förhoppningsvis inte gått vidare till nåt annat ställe), ska jag trycka in öronpropparna, lägga mig i sängen och sova!!! Bara för att jag vill detta så mycket kommer jag säkert ha jättesvårt att sova och när jag väl somnat sova dåligt. Nej, fy, bort med dig negativa tanke. Den här natten är min! Åh vad jag kommer att längta efter lillskrutt imorgonbitti. Vi är INTE bortskämda med att vara ifrån henne, Fredric förstås när han är på jobbet. Men vi vill inte lämna bort henne, vi har inget behov av det. Nu börjar våra föräldrar tycka att vi visst kan göra saker så att de får vara BARNVAKT. Visst kan vi det men det blir liksom aldrig av. Hade vi bott inne i stan hade vi säkert gjort mer, men här i Åtvid är ju inte utbudet så stort. Men VI SKA GÖRA något tillsammans snart, vi behöver det för vår skull! Får ta tag i den biten och hitta på nåt kul för oss och fixa barnvakt.



Nu ska jag hoppa in i duschen, får passa på när skrutt sover!



So long

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar