tisdag 3 februari 2009

Längtan....

....efter att få sova en hel natt...jag är så trött...

Tyckte att vi blev väckta av lillskrutt tidigt igår, idag var det ännu tidigare. Klockan var bara 05.30, lite väl tidigt. 06.00 är en bra gräns, innan är det förbjudet att bli väckt (om man inte ska upp och jobba och har en buss att passa förstås) efter är det ok även om det fortfarande är tidigt. Jag gjorde ett tappert försök att få lillskrutt att somna om men det gick inte vägen...

Jag har varit sjukt trött idag och kännt mig olustig, frusen och haft lite ont i magen, hoppas att alla som var här igår mår bra!


Åter till min längtan, jag har faktiskt sovit några nätter sen vårt älskade lilla nattmonster kom till världen. Vi gjorde i ordning ett rum på övervåningen, fick en bäddsoffa i julklapp och köpte en kompleterande madrass (bara soffan var HÅRD). Sov som en gud där uppe! Något F och jag unnar oss emellanåt, att få sova alltså. Nu är det igenbommat till vån. 2 p.g.a. att det ska isoleras, så nu kan vi inte gå upp och lägga oss i den sköna bäddsoffan....buhu....jag går ut och lägger mig i soffan i vardagsrummet ibland, särskilt om F snarkar men den är ju inte alls lika skön och så hör man Jonna väldigt bra. Jag vill sova ostört.


Det ska jag få göra på fredag. Alldeles själv. I en lägenhet. Måste ta med öronproppar. Ska njuta. Kricko på jobbet fyller 40 år och ska firas! Hon vet inget! Ha ha, det ska bli så kul! För henne som ska firas och för mig som ska ut. Vi ska till Standgatan 22 eller vad det heter, bowling och middag, nattklubb för de som vill. Jag hamnar säkert där (på nattklubben) men borde inte. Jag vill få ut så mycket som möjligt av denna barnfria natt. Jag vill sova. Jag borde alltså inte dricka så mycket vin under kvällen.


Idag har Jonna ätit riktig mat! Duktig flicka! Kanske sover hon bättre i natt också???
By the way, morbror Mats ringde idag...WEIRD...
God natt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar