tisdag 24 februari 2009

Jag frågade inte ens om lov...

Äntligen har det hänt. Vickan ska äntligen få sin Daniel. Daniel från Ockelbo, så vanlig. Hade aldrig funkat för 100 år sen. Då fick man väl avsäga sig tronen om man skulle ha någon så vanlig. Och tänk att man måste fråga lilla pappsen om lov. Men det är klart, vår lilla prinsessa får inte komma hemdragandes med vilken vanlig typ som helst. Måste godkännas av mamsen och pappsen. Så lite förstår jag nog Kungen. Men att man måste fråga Herr Reinfeldt. Ska Jonna fråga grannen Göran när det är dags??
Jag frågade inte alls, fast folk visste att vi skulle gifta oss, förr eller senare. Men jag frågade inte pappa om lov. Inte ens när vi skulle förlova oss. Jag hade nog fått ett godkännand OM jag skulle frågat. De flesta i min släkt gillar Fredric. Frågan är om jag hade blivit godkänd i F´s släkt?? KLART jag hade blivit!!!
Fredric sitter och kollar på "Den rätta för Rosing". Det är ju också nåt som är helknasigt. Vem kommer på idén att göra ett sånt program, och vem vill ha henne. Undrar hur många av de som är med i programmet verkligen är seriösa och vill ha henne. Jag förstår mig inte på henne, eller de som sökt till programmet.
Fredric och jag har en liten hemlis. Ni märker snart vad det är. Jonna ska inte få syskon än.
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar