söndag 1 februari 2009

Jonna

Eller Jonnaponna som jag brukar kalla henne, är MIN lilla tjej som jag är alldeles tokkär i! Inte kär som i en kille eller tjej utan på ett annat obeskrivligt sätt. Trots att hon sover oroligt om nätterna och håller oss (mig och maken Fredric) vakna, hon har ett humör av dess like (vem kan det komma ifrån...) hon retar gallfeber på en ibland. Men trots allt detta gör hon mig så GLAD. När hon vaknar på morgonen och bara ler...vem gör det???Jo jag när hon ler mot mig!
Jonna är 10,5 månader och går som en gammal tant eller farbror med stapplande steg med sin rollator, fast Jonna med sin läragåvagn, det ser så kul ut! Idag vippade hon med vagnen åt sidan, vet inte hur hon gör ibland, men duns och skrik. Bästa medecinen mot skrik i vår familj är att gå till lilla fönstret i köket och titta på småfåglarna som sitter och äter på talgbollarna. Åh vad fåglar är fascinerande!
Jonna är snorig, Jonna får sin 8e tand, det är så jobbigt med dessa tänder, kan de inte bara komma utan feber och snor och matvägran och allt för många bajsblöjor???
Nu orkar jag inte mer, ni kommer att få veta mer om lillskrutt, jag lovar!!!
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar