onsdag 4 februari 2009

Raggmunk

Idag har jag nog ätit den godaste raggmunken i mitt liv!!! Vi har varit hos Fs farmor och farfar, hon gör galet god mat, riktig husmanskost såsom bara de äldre kan. Det var raggmunk med alla tillbehör, d.v.s. lingon, grädde och fläsk. Fruktsallad och grädde till efterrätt. Jag är fortfarande proppmätt. Det är så skönt att gå bort och äta ibland, och strunta i vad man stoppar i sig. Här hemma lagas det bara GI mat för tillfället, men det passar oss bra, mycket grönsaker, kött och gräddiga såser. Jag går ner i vikt...sakta men säkert....


I morgon ska finnjonna få hålla i sin bebis! Det är ett magiskt ögonblick, den där första gången. Bebisen har bott inne i ens mage så länge och varit så nära men ändå så långt borta. Man vet inget om den fast den varit så nära. Jag önskar dig finnjonna all lycka imorgon! Ta vara på ögonblicket!


Idag har Jonna varit på ett strålande humör, det beror nog på att hon har sovit så bra i natt, hoppas att det fortsätter så. Hon är väldigt busig och har börjat testa lite. Vi tycker inte om att hon grejar med sladdar, nu kryper hon bort till kontakten (vi har satt i säkerhetspluppar i de tomma)när hon vet att vi ser, pillar lite och sen tar hon sats och drar ur kontakten. När vi blir arga (jag låter väldigt arg) så sitter ungen och skrattar. Där fick jag för att jag försöker vara arg och få henne att bli lite rädd och inte vara just där. Men då är jag rolig...Vad ska man göra??? Jag tycker att hon kan leka med alla 4000 leksaker istället, men det är väl så här man får mammas uppmärksamhet....


Nu ska jag väcka F och fråga om han inte vill gå och lägga sig i sängen istället.


Sweet dreams

1 kommentar: