onsdag 25 februari 2009

Ljusare tider

Ännu en dag till ända. Snart är februari slut och efter februari kommer som alla vet mars. Mars, vår, äntligen. Nu har jag haft min vinter och vi har åkt pulka. Nu är våren så välkommen till 2009. Våren kommer alltid (nästan) med bakslag, men det är ok. Säger jag säkert inte den dag det blir snöstorm, men nu kan jag det för innan bakslaget har det ju varit vår annars skulle det ju inte heta bakslag. Jag hoppas på mars. Min sista "hemma med Jonna månad", jag vill ha vår, jag vill vara ute och njuta. Jag kommer att vara ute på mitt jobb mycket men nu vill jag bara njuta av Jonna och mars. Mars, då Jonna fyller sitt första år, kanske tar sitt första av alla miljoners steg. Mars, som kommer med längre ljusare dagar och varmare väder. Förutom en och annan snöstorm. Vi ska vara ute i mars, kanske inte den dag det är snöstorm...
Vi har varit på banken idag, lagt om lån. Räntan är låg nu så det blir lite mer pengar över i månaden, men det blir till den s. k. bufferten som är så bra att ha och som sällan finns...eller jo, det gör den men den behöver fyllas på. När vi var på banken var Jonna inne hos grannen och lekte. Hon skrek inte förräns jag kom och hämtade. Schysst! Man tackar! Jonna ville inte hem, hon smet ett antal gånger under påklädningen. Tror inte dagis blir något som helst problem den dagen det är dags.
I morgon är det torsdag, vi ska ta med oss Viccan till stan då. Jag ska klippa håret. Det har jag inte gjort sen i somras så det är verkligen dags nu!!
Hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar