söndag 8 februari 2009

Sköna söndag


Idag har det varit en toppendag! Jonna sov till 8.30!!!! Hon har varit på ett strålande humör. Farfar (Jonnas) kom hit och hjälpte F att röja på vinden inför isoleringen. Det har haft jättekul-NOT!!!


Jonna och jag tog en promenad till ICA. Vi köpte ett litet fågelhus att hänga utanför fönstret. Hoppas att fåglarna kommer att tycka lika mycket om det som talgbollarna. Vi köpte lite mat också, både till fåglarna och till oss.



Idag har alla årstider varit här och hälsat på, förutom sommaren. Våren kom med sol, ljus och värme. Hösten kom med grått ösregn och vintern med snö! Jag vill att det kan få vara vinter ett tag, är så trött på alla gråa blaskiga dagar. Jag vill ha snö, -5 grader och strålande sol. Det ska knarra under fötterna när man går. Jag vill åka mer pulka med Jonna, hon tyckte ju att det var så roligt. Ska vi behöva vänta i ett år, eller kan man kanske få lite mer vinter??


Farfar frågade idag om de inte kan få låna Jonna övernatt nästa helg! Visst varsågod sade vi... Farfar tycker att det är dags att Jonna ska vänja sig vid dem nu, så det funkar bra i sommar. Vad menar han med det? Ska han sno henne då??? Skämtåsido. Han och Marie tycker nog att det är kul nu när lillskrutt är så stor, de tycker nog också att F och jag kan dela med oss lite också...Vi tycker också att det är kul att de VILL!
Tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar