söndag 22 februari 2009

DET ÄR JAG SOM KÖR

Det blev en trevlig lördag trots allt, vi åkte och lämnade en trött lite fia hos Victoria vid 16-tiden. Hon blev glad bara Puss Puss tittade fram. Sen gick allt bara bra, sa Viccan i allafall, men jag tror henne. Fredric och jag åkte vidare in till stan, stoppade i oss lite kebabkött med tillhörande ätbart. Sen gick vi till Mörners, det var bara vi där...nästan...Vi hade ganska mycket tid innan bion så mannen tog en öl. Mörners är ett trevligt ställe.
Filmen vi sedan såg var inte jättebra, men ok. Ännu en gång har vi lyckats se en halvkass film på bio, när man väl går på bio vill man ju se nåt bra. Jaja...det var iallafall skönt att komma ut lite. Tycker jag. Fredric har inte samma behov som jag har vi märkt, men det är väl för att jag är hemma med lillskrutt hela dagarna.
Therése och Orlando var på samma film, så de fick åka med oss hem, det skulle även Andreas, så Jonnas stol fick kastas in i bagaget och medpassagerarna fick trycka in sig i baksätet. Jag och Fredric satt skönast fram...
Det hade börjat snöa, jättemycket. Sånt tycker jag är jobbigt att köra i, helst i mörket. Inne i stan var det lite slirigt och väl ute på stora vägen kunde jag inte köra med helljusen. Såg inget då. Både en och två gånger hörde jag suckar från Fredric som lade sig i min körning..."Det är snö och vi har inte bråttom, DET ÄR JAG SOM KÖR" svarade jag. Väljer man att inte köra och dricka öl får man vara tyst och inte klaga!!! Tycker jag iallafall.
I natt har det snöat ännu mer. Vi ska gå till Andreas och Victoria sen. Viccan fyller 35 år idag. GRATTIS VICTORY!!!
Hoppas det hinner bli plogat innan dess annars tar det väl 45 min istället för 30 min och så är man väl dyngsvett när man väl kommer fram. Men va fan, det är bara släkten....
Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar