måndag 2 februari 2009

Städdag



Dagen började tidigt. Lilla jag valde att muntert uppvakna kl. 06.39, tiden i sig är ok, om man fått sova bra...Vi har varit vakna i natt. Tack vare solen har jag faktiskt varit PIGG idag!




Jonna och jag har hunnit med massor med saker idag:




Vi började efter frukost och bakade CHOKLADBOLLAR (törs inte skriva det där andra ordet får säkert skäll av Sara då), Jonna fick en liten smula och sen var det brunt överallt, att så lite kan bli så mycket! Det var mycket kladd runt munnen! Mums.....




Eftersom det vankades kädparty till kvällen skulle det ju städas, så när gnället kom åkte dammsugaren fram, den är så rolig att leka med! När allt var städat och klart valde lilla jag att leka ut alla grejer igen, det var fint i ca 5 minuter, men det ska vara ett allmänt kaos när man har små barn...eller...Till och med F börjar inse att man inte kan plocka 3000 gånger om dagen.




När Jonna ätit lunch bestående av gröt eftersom hon tycker att all mat är äcklig, gick vi ut. Åh vilket väder! Försmak av våren! Vi gick hälsans stig, det var så skönt!




Under eftermiddagen var det lite fixande och grejande och städande igen inför kvällen...och den kom med MEANDI party! Det var mycket trevligt. En salig blandning av människor, grannar, mamma, syster, BVCare och Rolfs syster! Jag tror de flesta hade trevligt. Det är så svårt att uppfatta när man själv irrar runt som en virrig höna! Kläderna är så fina eller tuffa kanske är rätta ordet! Jonna får 2 klänningar, en av mormor (alltså min mamma) och en av mig, ett bar prickiga tights blev det visst också. Eftersom jag var värdinna fick jag ganska mycket rabatt så jag köpte mig ett par mjukisknickers. Skulle kunna köpa mer....men det måste finnas en gräns..man är ju liksom inte gjord av pengar.




Så, det var min dag och den är inte slut riktigt än, efter CSI skulle jag tro. Nu är "Familjen annorlunda" på tv, så många barn som de har skulle jag nog inte orka...


Kan inte fatta att jag hunnit med så mycket på en och samma dag!!! Det händer inte ofta!!!


bye bye me and I!!!





1 kommentar:

  1. "- What do you call those?
    - Nege.... No, no, Winerbreads"
    - Oh, no you don't"

    SvaraRadera