onsdag 18 februari 2009

Glöm inte att mata kon!

Matmonstret är tillbaka! På eftermiddagen åt hon en hel portion gröt, förutom en sked. Hon åt upp all kvällsmat, förutom en sked. Vad är det med den där sista skeden? Själv tycker jag det är löjligt att lämna så lite mat på tallriken, jag är ju ioförsig väldigt glad i mat. Allt ska ätas upp. Sen finns det ju de som måste lämna lite. Jag hade en klasskompis som inte kunde äta upp brödkanten hon höll i. Är Jonna en sån som gör så? Nä, hon är för liten för såna tvångsgrejer...



Vi var hos min mormor idag. Det var kul! Min mormor tycker så mycket om Jonna och Jonna tycker så mycket om henne. Mormor Maggan leker så bra, hon vet precis hur man ska göra. Hon har ju tre barn och ett gäng barnbarn, hon har dessutom varit dagmamma, så hon har ju lite erfarenhet. När Jonna skulle äta gröt tvärvägrade hon först, men när den lilla fula plastkon fick smaka gick det jättebra! Att man inte tänkt på det tidigare! Leksakerna måste ju också äta!

Min mamma jobbar granne med mormor så hon tog med sig ett par fritidsbarn in till oss, särskilt en pojke lekte med Jonna och de båda två tyckte det var så roligt och mysigt! Jonna satt med honom i fotöljen och bara njöt. Underbart att se!!!



Me&I kläderna kom idag!!! Äntligen
Natti Natti

1 kommentar:

  1. tycker också att det är löjligt att lämna så lite.

    idag åt vi nästan sås med sked. det var gott.

    SvaraRadera