måndag 16 februari 2009

Back on orbitreck

Jag har varit duktig, jag tog på mig lurarna och hoppade upp på orbitrecken. På Rix fm spelades det faktiskt riktigt bra musik, bra orbitreckmusik i allafall. Men efter 15 min tog min ork slut! Jag var helt slut. Innan jul orkade jag ju 25 min, minst. Men det var då. Jag får skylla på att jag varit sjuk, att orbitrecken stått så att jag inte kommit åt den...kan nog komma på en massa fler orsaker till varför jag inte använt den så flitigt som jag borde, som jag gjorde i höstas. Men idag var jag på den igen, 15 minuter är ju bättre än inga minuter alls och i morgon kanske jag orkar mina 25, eller kanske 20 iallafall. Jag känner mig duktig och svettig.



Jag vet inte vart denna dag tagit vägen, chopchop så var det kväll. Jag vet inte vad jag och Jonna gjorde på förmiddagen som annars brukar vara så lång när man bara är hemma. Vi bytte ett antal blöjor, de fick bytas i badkaret. Tänker inte berätta varför...men det tog ju inte hela fm. Efter lunch som Jonna inte åt eftersom hon matvägrar gick vi till BVC. Det var vägamäta + läkarundersökning. Jonna är nu 76,5 cm lång. Har alltså växt 26,5 cm på 11 månader. Hon väger 10320 gram. Hon har ökat nästan 7 kg i vikt på dessa 11 månader...det har inte jag...

Doktorn tyckte att Jonna är en stor och duktig tjej, det var inga "fel" på henne! Så klart det inte är några fel på vårt lilla perfekta troll, men det är ju bra att proffs kollar iallafall!

När Fredric kom hem åkte jag och handlade, kom hem, Fredric gick ut och tog hand om tråkskräpet, jag tog hand om gnällJonna, varorna och lagade mat. J gnällde....och gnällde....och gnällde. Sen somnade hon...Jag smet upp till orbitrecken och körde slut på sista energin, och här sitter jag nu. Nu väntar duschen och sen CSI NY. Om jag orkar hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar