måndag 9 februari 2009

Tempo

Nu är jag trött. Kollar lite på familjen annorlunda på tv4, jag blev ännu tröttare...Om man är trött när man har 1 barn, hur trött är man då om man har 10? 10 gånger tröttare? Är man vaken då? Man orkar väl helt enkelt. Jag har nog inte tänkt att prova hur det är att ha 10 barn, Fredric går ju bara med på ett till så det är ju kört i vilket fall.

Jonna och jag har varit duktiga idag, vi har gått hälsans stig. Jonna låg dock i vagnen, men jag gick och gick och gick och halkade lite ibland. Det var halt på sina ställen. När Skrutt somnade åkte lurarna på! Det är så skönt att gå med lite musik i öronen, man får sån fart, eller tempot ökar kanske det heter. Kände mig ännu duktigare. Vädret var fantastiskt! Strålande sol och alldeles friskt och skönt!

När F kom hem åkte jag och Jonna och handlade. Hon är så duktig i affären, hon pratar, härjar och "sjunger". Jag tror hon tycker att det är kul att sitta i kundvagnen och "vara med". Alltid charmar hon någon! "Åh vad du är söt, åh vilka vackra blå ögon du har" osv. Jag blir generad fast det är menat till Jonna. Jag blir glad och generad! Jag vet ju att hon är världens finaste unge.
När vi kom hem blev det gnäll. Inget var bra och Fredric höll på med skitgöra ute som är tvunget att göras. Jag blev tröttare och tröttare, och det slutade med gnäll från mig när F kom in, precis som om inte han var trött...FÖRLÅT
God natt, nu orkar jag inte mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar