tisdag 10 februari 2009

Goda grannar...

På eftermiddagen stod jag i köket och tittade ut, ute var Helena med barnen. Teddy åkte pulka och såg ut att ha jättekul. Helena stod med Moa i famnen. Något konstigt med det? Det tycker inte jag, jag ser bara en engagerad mamma som är ute med sina barn. Halva "paret" med den okopplade Golden gick förbi, sakta, sakta. Hon (jag vet inte vad tanten heter) stirrade på Helena, hon stirrade hela den korta vägen som i det här sammanhanget blev väldigt lång. Hon verkligen sykade. Jag tittade ut och höll koll...Låter ju helt galet, eller hur? Paret med hunden är såna människor som inte ska bo bland andra människor. De bryr sig om saker andra inte har med att göra, de leker trafikpoliser och stannar bilar till höger och vänster, trackasserar folk. Och med vilken rätt???De blev ombedda att flytta från orten de bodde innan de flyttade hit...Hit av alla ställen! Hoppas vi också får en anledning att be dem flytta!
Just Helena och hennes familj har blivit utsatta för detta par, blivit utskällda och utskrattade. Så idag när jag såg att tanten kom och gick tittade jag ut och "vaktade", man vet ju inte vad de där kan ta sig till.
Såna som dom väljer att bo i villaområden, bland familjer. De gör det för att de ska ha nåt att bry sig om. För att skapa konflikter, såna som dom mår bra av det. Vem mår bra av konflikter? Konflikter är ju bland det jobbigaste och tråkigaste man kan ha. Man mår inte bra av konflikter. Kanske handlar det om avundsjuka, har vi nåt som de saknar? Vänner, familj, ett socialt liv?
Jag undrar vad en psykolog skulle sätta för diagnos på ett par som detta!?
Goda grannar, det har vi på vår gata iallafall! (Paret bor på en annan gata i vårt område). Bättre grannar kan vi inte få!!!
Puss på er!

1 kommentar:

  1. Maria, du är min ängel! Jag grät när jag läste det här! Tack för ditt stöd. Jag hatar att dom kan ha en sån negativ inverkan på mig. Kan förstå om man gjort något fel, men det har vi ju inte. Men som sagt, detta är tragiska människor med inget som helst socialt umgänge. Bittra och avundsjuka! Kram Maria, du är bäst och NI är världens finaste och bästa grannar. Längtar till sommarens alla grillfester! Puss

    SvaraRadera