torsdag 12 februari 2009

Trötter
















Idag sov Jonna i pulkan. Vi hade varit hemma hos Amanda och lekt. Amanda är Jonnas kompis, hon bor bara en liten bit härifrån så vi tog pulkan dit idag istället för vagnen eftersom det var så mycket snö. När vi kom dit var vi ute en stund och åkte lite pulka, Amandas pulka vippade så vi gick till lekparken och gungade istället. Amanda tyckte inte alls det var kul att åka pulka när den bara vippade, stackarn skrapade näsan och fick en massa snö i ansiktet. I lekparken gungade Jonna för första gången! Det var väl ingen wow-upplevelse, men hon log lite. Sen gick vi in till Amanda. Mammorna drack kaffe och Amanda och Jonna lekte. Det blir mycket kaffe om dagarna! Efter lunch, när vi gick hem, somnade lilla jag i pulkan, hon sov när jag tog upp henne, när jag lade ner henne på golvet, när jag tog av overallen, och ytterligare 1,5 timme i sängen. Jonna var TRÖTT! Hon vaknar nästan alltid när vi tar av henne ytterkläderna.
Åh, har precis sett Criminal minds, riktigt rörande idag, en lite pojke blev kidnappad. Usch usch usch vad hemskt. Jag har följt serien ett tag nu och "lärt känna" karaktärena och jag kan inte låta bli att tycka väldigt mycket om Morgan, den svarta. Nåt är det...Min syster är också "kär" i en av karaktärerna, Reid, snillet. Alla har vi väl nån!
Imorgon är det fredag, då kommer svärmor. Har städat....
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar