tisdag 17 februari 2009

Tålamod, tålamod...

Gnäll. Idag har inget varit bra, bara gnäll. Det har inte ens varit bra när lilla jag blivit buren. Tålamod, tålamod. Det är så jobbigt att inte veta vad som är fel, har provat allt som brukar funka annars. Tror det är magen som spökar, hon pruttar en hel del, riktiga karlfisar! Idag har hon iallafall ätit, inte mycket men mer än igår så det går ju framåt. Mammas glupska lilla tjej, var är du??? När det bara är gnäll en hel dag blir jag trött, det är inget illa menat min lilla skatt, men tålamodet tryter och mamma blir sur, och skäms. Förlåt. Men det verkar glömmas bort, för mamma är bäst när det gäller. Idag fick F en trevlig överaskning när han kom hem. Jag stod påklädd och klar när han klev innanför dörren. "hej, jag går ut nu, du kan ju sätta på ugnen om 20 min." Nästan så var det, sade väl lite mer, men i det stora hela. Gick hälsans stig i rask takt, så min kära orbitreck får vila idag. Jag hade stegmätaren och för mig blev det 8362 steg. Tar alltså fler och kortare steg än bror.
Eftersom Jonna inte är riktigt pigg blir det inget BVC för oss imorgon. Tanken var att vi skulle följa med Therése och Amanda hem efteråt. De kommer hit och isolerar imorgon och vi måste hålla oss undan. Vi åker hem till min mormor istället. Mormor blev jätteglad när jag ringde och frågade om vi fick komma!
Nu har jag gjort det! Tog kontakt med kompisen jag saknar "från förr", skickade ett kort och idag fick jag ett mail!!! Så himla kul!
Hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar