tisdag 31 mars 2009

Vart tog sorgen vägen?

Så var min mammaledighet slut. För den här gången. Imorgon börjar allvaret, både för Fredric och för mig. För min del känns det faktiskt bra. Det ska bli kul, och skönt. Jag ska få så mycket egentid, äta lunch i lugn och ro, gå på toaletten i fred, sova på bussen och framför allt komma hem till en förhoppningsvis jättelycklig-att-mamma-är-hemma Jonna. Åh vad jag ska längta efter min lilla sessa imorgon. Men det känns inte sorgligt, men sorgen kanske kommer igen, vem vet? För tillfället känns det bra. Det ska bli kul att träffa alla mina arbetskamrater igen. Och alla ungar.

Jonna har varit ute och traskat idag. Vilken lycka! Tänk att det finns ett liv utanför vagnen. Stappligt var det och det blev en del vurpor. Men vad gör det när man heter Jonna. Det var världens lyckligaste Jonna. Jackan är nu mer brun än rosa...


Lycklig unge på sin första promenad. (Hon gick utan att hålla sig i också!)

Igår var Jonna och jag hos mormor Maggan. Hon har katter, Jonna tycker att de är jätte intressanta och fina. Vi pratar lite om att skaffa en...vi får se. Det var kul och mysigt hos mormor Maggan. Vi tog med henne ut på en promenad och tittade på alla vräkiga villor. Ekängen är inte som det var förr...jag känner inte igen mig längre.

Mormor Maggans kisse Nisse

Imorgon får Fredric tala om vad jag ska skiva, iallafall vad gäller Jonna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar