lördag 7 mars 2009

Kalas

Jonna och jag har varit på Kalas. Jonnas mormor fyller 56 år på tisdag. Fredric fick vara hemma, han hade feber. Så vi, Jonna och jag åkte först till Ikano. Att jag inte köpte present för länge sen. Man ska inte åka dit en lördag. Fy fan vad folk det var, vi var inte så ensamma som vi brukar vara när vi åker dit en vardag kl. 10... Det blev presenten och inget mer!
På kalaset var det trevligt. God mat som vanligt. Och väldigt mätt blev jag, orkade inte ens tårta. Tur var väl det, har fuskat alldeles för mycket på sistone....Jonna stal ju som hon brukar allas uppmärksamhet. Särskilt moster Sara och Matilda var bra barnvakter. Tackar för det. Matilda hjälpte Jonna när hon upptäckte trappen och kom på att hon kunde...vi har grind här hemma....Jonna gick upp för hela trappen själv, med Matilda bakom sig. Duktig flicka. Eller???
När jag skjutsade hem mormor (min) och hennes syster Lisa, tappade Lisa hela plånboken med öppet myntfack i bilen. Hon ville ge mig lite pengar för skjutsen. När jag kom hem kollade jag om det låg några mynt på golvet, det gjorde det. EN KRONA! Liten bonus alltså.
Nu sitter jag här i min ensamhet, Fredric har lagt sig, den stackars sjuklingen. Det låter nog värre än det är. Brukar ju vara så med det könet. Kollar, eller rättare sagt lyssnar på melodifestivalen. Åh Sarah Dawn Finer, vilken stämma!!! Men vad har hon för klänning....bättre att bara lyssna...
Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar