tisdag 3 mars 2009

En kamp om sömn

Jaha då väntar jag på att Lillskrutt ska vakna och vägra somna om i sin säng. Eller så går jag och tar upp henne sen, innan hon vaknar. Det funkar också ibland. Vi får se. Skriver lite först.


Eftermiddagen blev mycket bättre än förmiddagen. Efter en skön vila på sisådär två timmar vaknade lilla jag och var jättepigg. Det var inte stora jag. Jonna sov först i sin säng i ca en timme för att sedan somna om på mammas mjuka sköna mage. Somnade om gjorde även jag, hårt. När man somnar så där hårt mitt på dagen är det jobbigt att vakna till liv igen. Det tyckte uppenbarligen inte J. Bara att gå upp. Vi satte oss i badkaret och duschade. Sköööönt. Konstigt tyckte nog Jonna, att jag badade med henne, det är allt som oftast Fredric som står för badandet. Sen har J varit glad. Då blir mamman också glad.




Så, snart börjar kampen. Kampen om sömn. Det är så mysigt att ha skrutt i sängen, men det är skönare att sova själv. Hoppas hoppas hoppas att hon sover i sin säng många timmar i natt. Förhoppningsvis gör hon det, hennes förkylning är mycket bättre. Knappt inget kvar av den. Det är det av min, men det är ganska bra nu, lite kli i halsen bara. Men Jonna kanske blir lite febrig i veckan. Dags för spruta nr 3 imorgon. Stackars liten. Det blir en lugn vecka för oss! Jag har handlat hem en massa bakgrejer. Har ju snart 1års-kalas här hemma. Dags att börja baka lite godsaker så Rolf och Sara har nåt att äta när de kommer....man måste smaka allt och många sorter blir det!!!
Då så, då är det dags...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar