onsdag 18 mars 2009

Vårtecken

Vi har varit ute och letat vårtecken, vi har inte hittat så mycket, men att våren faktiskt är här är så underbart. Jag är så trött, av vårsolen, det är skönt och jag har sovit så gott!
Från trädgården...

Amanda på vårpromenad



Amanda och Jonna på vårpromenad


Imorgon fyller Lillskrutt 1 år. Vår lilla lilla bebis, vart tog hon vägen? Den där lilla skrynkliga lilla söta som efter ett par dagar blev så gul som en liten kyckling. Det är verkligen ett år sen. Det har hänt så väldigt mycket i våra liv detta korta år. Att en liten minimänniska kan vända upp och ner på så mycket på så kort tid. Att en så liten kan väcka så starka känslor. Låter löjligt men ibland blir man faktiskt gråtfärdig när man tittar på henne, och konstaterar att hon faktiskt är min, jag behöver inte lämna tillbaks henne. Nu har jag ju smällt att det är så, men för drygt ett år sedan var allt så overkligt, så nytt. Då var det nästan som om man hade henne till låns, som om det skulle ta slut, men tack och lov så är det ju inte så. Lillskrutt får stå ut med oss hela livet, vare sig hon vill eller inte.
Och i morgon fyller hon sitt allra första år. Det är stort. Vi har satt upp ballonger, det var WOW tyckte Jonna. Hon har pekat och tittat och visat pappa....

Jonnas fina ballonger

2 kommentarer: