fredag 13 mars 2009

Morfar

Idag har vi varit hos Jonnas morfar, alltså min pappa. Det var kul. Vi ses alldeles för sällan. Men när vi åker dit försöker vi stanna ett par timmar så Jonna och morfar hinner leka. Har kommit på (för länge sen) att man själv inte är lika viktig hos sina nära och kära sen Lillskrutt kom till världen. Man bara finns där liksom. Vet ju självklart att jag är precis lika viktig och betydelsefull som innan, men Lillskrutt är bara mer, och det ska hon vara. Jag hamnar mer än gärna lite bakom. Hon är och ska vara allt för alla i sin omgivning, bland alla assistenter, förlåt, konkurrenter!...Idag fick hon träffa en av sina konkurrenter, Linn. Linn är Karin och Bennys lilla sessa. Hon trivdes hos mig, skrek inte nån gång. Jonna blev lite sotis, men bara när Linn kom för nära Jonna. Det här har vi gjort hos morfar idag:


Ätit mat, det gjorde lilla jag 2 gånger. Irene gjorde så god potatismos och korv!


Vi tog en promenad, lilla jag skrek lite, och sov lite.



Jag hade så här roligt!!!


Vi gick och kollade på hästarna, men då var lilla jag så trött att jag inte orkade bry mig. Somnade nästan direkt i bilen!



Ser fram emot att äntligen fira nyår imorgon. Tredje gången gillt. Pigga på dig Filippa så att ni kan komma hit. På självaste nyårsafton var hela vår lilla familj sjuka i diverse influensor, vi fick ställa in. När vi igen bjöd in till nyårsfest i slutet av januari kräktes Fredric, vi fick ställa in. Imorgon är det dags igen. Lilla Filippa har varit sjuk i veckan men vi hoppas att de kan komma imorgon, så länge ingen har feber....hoppas hoppas, det skulle vara så roligt!!! Vi vill inte ställa in igen!

Nu måste jag till tv'n och "Så ska det låta"

CIAO


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar