måndag 9 mars 2009

Underbart kaos

Hej Moster Sara, jag vill gärna vara med i din blogg!!!





Nu har Sara gått ut med de rätta svaren på hennes bloggtipspromenad. Vinnaren ska få ett blogginlägg tillägnat sig. Varken jag eller Jonna vann, men jag tycker att Jonna är värd ett alldeles eget inlägg. Hon är bara 1 år (snart) och hade bara två fel. Det tycker jag är bra! Så till hennes födelsedag kanske???



Vi har haft en superskön dag idag. Åkte och handlade på morgonen, bäst att passa på när J är pigg och mätt. När vi kom till Willys möttes vi av ett bord med en bukett rosor och ett ljus. Där stod på ett kort "Till minne av Sture `Bingo-Berra´" Han som alltid suttit där och sålt bingolotter har dött i helgen. Stroke var det visst. Sorgligt.



Vi handlade och Jonna satt i vagnen och var som vanligt jätteduktig. När vi kom hem grejade vi, jag bakade lite (längtar du Sara?) och Jonna lekte. Hon har lekt eller vad hon nu gör mycket själv idag. Sen vi flyttade in alla leksaker till hennes rum kan hon sitta där länge och plocka. Plocka ur kläderna ur byrån är hon också duktig på!!!



När det vankades lunch var J så trött att hon inte orkade...hon fick sova, hon sov i nästan 2,5h. Jag satte mig i soffan och läste. Det var skönt.
När J vaknat och fått mellis gick vi ut i solen. JIIIIHAAAA!!! Äntligen, och så skönt det var!!! Hoppas att vårsolen är på G! Jag längtar!

Fredric har varit hos tandläkaren idag. Han har bitit av en tand. Attans, precis vad vi behöver i dessa föräldralediga tider. Men garnityret måste ju fixas. Jag får nog en kallelse snart.

Så här ser det ut efter en stunds lek......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar