tisdag 10 mars 2009

Små irritationsmoment

Är så innerligt trött på vintern nu, all snö, de kalla graderna och alla kläder som ska av och på. Helst Jonnas. Ibland tar det en hel eller åtminstonde halv att komma ut. Blöjan ska bytas, kläder på, overall, vantar, mössa, tossor, och så tog lilla jag av mig mössan, och så gnäller lilla jag för att lilla jag inte kan röra mig.....och så ska mamman, jag alltså ta på sig en massa ytterkläder, och under tiden har lilla jag tagit av mig igen....sen ner i källaren och baxas in i vagnen och så PUH ÄNTLIGEN ute. Oj då glömde nycklarna, eller plånboken, eller nåt annat nödvändigt. Behöver ju egentligen inte nycklar eftersom vi har kod till garageporten, men ibland känns det bra att ha dem med, särskilt vintertid. Så in igen, av med skorna, rusa upp och hämta grejerna....SÅ HÄR ÄR DET VÄLDIGT SÄLLAN. Men det händer alltid när man inte har tid eller ork. Så, gnäll om vinter var det ju, inte påklädning. Jag vill ha vår, jag vill kunna ta på Lillskrutt en jacka, sätta henne i vagnen och gå ut. I solen. Tänk vad kul det blir när lilla jag kan gå obehindrat. Gå på promenad med mig. Så sött! Det ska bli kul.
Skulle till BVC på babycafé imorgon, men det blir inget med det. Synd för Jonna trivs så bra där. Fick höra att en pojke som är hemma från dagis p.g.a. kräksjuka ska dit. Pappan är visst också lite kräkig. Vi har varit kräkiga så det räcker. Jag personligen tycker att det är ganska dålig stil att ta sitt barn till ett ställe fullt med andra barn när de har kräksjuka. Det smittar ju liksom. Så vi går till Therése och Amanda och leker istället.
Är också lite irriterad på min man. Vi är trötta, det är så mycket lättare att hitta saker att irritera sig på då. Kan bara skriva: Jag undrar hur han ska klara av tre månader ensam med Jonna när han knappt har tålamod till två timmar. LUGNA NER DIG FREDRIC!!!! Ha tålamod. Jonna testar sin far tror jag. Hon vet var hon har mig, men inte Fredric. Ska bli intressant.
Hoppas på att få sova många sköna timmar i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar