onsdag 1 april 2009

Första jobbdagen är gjord!

Idag har jag jobbat min första dag på 13 månader. Det känndes knappt att jag varit från jobbet alls, trots att det hänt så oerhört mycket det här året. Det kom en liten bäbis som nu är en liten tjej. Och allt däremellan. Ändå känns det som om jag inte varit borta från jobbet så länge, förutom att en del ungar vuxit en del. Det var kul att jobba!


Pussade på Lillskrutt i morse, satte mig i bilen och for iväg. När jag började närma mig Hjulsbro började faktiskt fjärilarna i magen flaxa lite...Väl på plats kändes det bra och de allra flesta sken upp och önskade mig välkommen tillbaka och de frågade...och frågade..."Hur känns det? Hur är det med flickan? Är hon inskolad på dagis? o.s.v.


Träffade chefen och gick igenom en del nyheter som nog inte blir svåra att ta in och lära sig. Det svåraste blir nog att lära sig alla ungar, särskilt nu när våren äntligen kommit och man är ute. Ungar överall, och det finns sex fritids...vilka ungar är mina??? Jobbar på ett annat fritids än det jag brukar jobba på fram till sommaren och det gör ju inte saken lättare. Ska nog lära mig, det får ta ett tag.



Har varit ute hela eftermiddagen, jag är röd. Måste komma ihåg att smörja facet med solkräm vid soliga dagar... Har haft en strålande dag. Åt en trevlig men inte överdrivet god påsklunch i lugn och ro, eller så lugnt det kan vara i en skolmatsal.


Det bästa med hela dagen var att komma hem. Jag öppnade dörren och möttes av en överlycklig liten Jonna. Jag började nästan gråta. Hon blev verkligen glad att jag kom hem. Många kramar och pussar blev det. Älskade lilla unge, så måste det vara varje dag.


Fredric och Jonna har haft en jättemysig dag med Babycafé och promenader. Nu sover Lillskrutt gott!!!


Det bästa som finns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar