söndag 26 april 2009

Vattkoppor


Lillskrutt har fått vattkoppor. Tror vi, hoppas vi. Annars vet vi inte vad det är. Symtomen stämmer överens så alltså måste det vara det. Hon har varit trött och lite nedsatt men ändå pigg och glad. Den där energin som bara barn har, har inte funnits där. Imorse vaknade trollungen 05.15. Pappan fick gå upp idag. J sov en stund vid 8, sen var hon vaken till 18.30. Hon vägrade sova middag. Under eftermiddagen såg vi prickar, några stora och några små. Sen hittade jag en vid hårfästet, på axlarna och nån mer på ryggen. Visst har väl ungen fått vattkoppor??? Hoppas det inte börjar klia i natt. Vi som haft så sköna soviga nätter på sistånde.

Så här prickig är inte Jonna...än iallafall


Helena och jag hade jättetrevligt igårkväll, vi satt och pratade skit så som bara tjejer kan, om allt och ingenting. Jag gick inte hem förräns kl. 00. Väldigt sent i mitt småbarnsliv, ofta har jag sovit i 2 timmar när klockan är 00. Därför var det väldigt skönt att Fredric tog Jonna i morse.
Nu ska jag duscha och gå och lägga mig, har faktiskt varit ute och svettats. Helena och jag gick Hälsans stig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar