lördag 18 april 2009

Älgar

När vi åkte hem från mormor igår kväll blev både jag och Fredric helt paffa när vi ett 20 tal meter från vägkanten såg 5! älgar. Jag satt med kameran i handen eftersom jag satt och tittade på de nytagna Jonnakorten, så jag tog kort på älgarna genom bilrutan. Bilderna är dock väldigt dåliga men tittar man noga så ser man dem...















Som sagt, inga bra kort...men älgarna är där


Idag har morsan varit här och hälsat på. Rolf var i NKPG, så mamma flydde ensamheten och kom hem till oss. Mest till Jonna tror jag. Vi tog en promenad ner till Centrum, tänkte, och trodde att Lillskrutt skulle somna i vagnen så fort vi började gå, men nej. När vi var på väg hem och hon låg fastselad i vagnen somnade hon. Jag tror hon tröttnade på att försöka sätta sig upp hela tiden och hålla sig vaken.


Mamma köpte nya skor. De gamla var så slitna att hon fick be säljaren slänga dem. De nya åkte på fötterna innan de ens var betalda.

Jonna har varit ute med oss hela eftermiddagen. Hon trivs verkligen ute. När vi är inne brukar hon hämta sina skor...Vi var över hos Moa en stund, Jonna hamnade i sandlådan, hon verkade gilla den, får bli ett framtida projekt att skaffa en. J var uppe hos Göran och Kicki också. Först stod hon mest och tittade på dem, sen tog hon tag i Görans finger och tog honom på en liten promenad. Har fikat också. Jonna åt glass. Först försökte vi mata henne, sen gav Fredric henne hela skålen. Den blev tom. Det allra mesta hamnade faktiskt i munnen.


Gott med glass!

Ska vara lite social nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar