måndag 13 april 2009

Vardag igen

Nu när jag börjat jobba igen har jag koll på de röda dagarna igen. Snart kommer en till, på en fredag, då är det 1:a maj. Kortvecka snart igen alltså.

Påsken har varit bra och mycket solig, även i Södertälje. Jonna har lärt sig gå ordentligt i sina skor, så nu ska vi helst vara ute och gå hela tiden. Farmor har fått mycket kvalitetstid med J, Fredric och jag gick ner på stan själva vilket var väldigt skönt. När vi skulle gå hem igen fick vi gå omvägar eftersom polisen stod i vägen. Det var fotboll och antagligen lite stökigt (5 polisbilar och en piketbil) på nån sportbar. Det bor väldigt många ickesvenskar i tokstan. De får ihop fotbollslag också....Assyriska...Syrianska....=slagsmål eller???
Jag har vilat mycket i helgen, och fått ont i halsen.
Tog en promenad med Amanda och Therése när vi kom hem idag. Det blev för barnen en långpromenad, de gick hela vägen härifrån och till badet. Hoppas J sover gott inatt!!!

Sitter och tittar på Färjan 2. Den båten har verkligen uddingar till anställda!

Lite bilder på vad vi gjort i helgen:

Lekt på gården utanför farmor. (Vill åka riktig traktor också, morfar!)


Vi var på Torekällberget och tittade på djuren.



Där fanns det så här söta små killingar.

Lilla jag gungade också, det är så kul!

Påskharen kom med såpbubblor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar