tisdag 21 april 2009

Back on hästryggen

Har börjat rida igen! Innan jag blev med Jonna red jag hos en arbetskamrat. Hon har hästar, stora hästar och jag går på ridskola hos henne. När jag blev med Jonna slutade jag eftersom jag inte ville ta några som helst risker...är ju ingen van hästtjej direkt. Trots att papps har hästar har jag aldrig riktigt haft intresset. Men nu tycker jag att det är kul och det är bra träning. Mina lår och ljumskar lär nog på sitt sätt tala om att de finns imorgon...travade...


Vi har börjat med nätterna igen. Med det menar jag Jonna-sova-i-sin-säng-hela-natten-utan-mat nätterna. Det har gått över förväntan! Jag trodde det skulle bli en massa hysteriska nätter med skrik och gråt, men Lilla jag är kanske redo för detta. Det är bara att lägga ner henne på kudden (Lilla jag står i sängen när jag kommer in) stoppa in nappen i munnen och lägga snuttefilten vid ansiktet så somnar Lilla jag om. Har fått gå in ca 5 ggr/natt. Hon har somnat om direkt. Hon har pappas kudde i sin säng, den kanske är skönare än de små bäbiskuddarna...Hoppas vi inte behöver gå in alls snart....




Idag har Jonna gått spåret, delvis iallafall. En bra bit uppför Kurts backe. J älskar verkligen att vara ute. Det tycker vi om! Promenader och gunga är nog det bästa. Än så länge.


Nöjd tjej i gungan (som är utanför bilden...)

Nu är det god natt för mig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar