fredag 22 maj 2009

Snart ringmärkt

Så igår var vi alltså hos J's mormor och Rolf i Stjärnorp. Det var toppen tyckte Jonna som kunde springa omkring på den stora tomten och hitta fina pinnar och regnmätare och annat som små barn egentligen inte ska leka med. Inget farligt dock. Innan vi skulle åka hem visade Rolf hur man använder vattenkannan, Jonna är ett klokt barn och lär snabbt. Det tog inte lång tid innan hon tog vattenkannan till tunnan för att fylla på vatten. Med lite hjälp. Blommorna och plattorna blev väl vattnade. Vi köpte Jonna en vattenkanna på Coop. Under besöket i Stjärnorp hann vi även med en liten promenad ner till sjön, vi lyssnade på vågskvalpet. En försmak av sommaren, det låter verkligen härligt, det är rogivande. Vi åt och fikade. Jonna fick en Sandwich, hon är ungefär lika tokig i glass som sin mor.

Idag har jag jobbat. Det var inte så jobbigt men lite segt. Det kom fem barn, ett barn hade med sig fika till alla oss personal och barnen förstås. Sånt är trevligt tycker jag. Vi vuxna satt och fikade länge...det är bara att passa på när man kan. Jobbade med mina "gamla vanliga" arbetskamrater idag, det var kul, träffas ju bara ute om dagarna, hinner inte prata som förr. Men det kunde vi idag.
När jag kom hem efter min jobbiga fyratimmarsdag gick jag till guldsmeden och lämnade in mina ringar. De är fortfarande för små. På något konstigt sätt har de krympt under graviditet...eller nåt...Snart kan jag iallafall stoltsera med att jag är både förlovad och gift!

Innan vi åkte till Stjärnorp var jag och Jonna med grannarna till Adelsnäs och fikade. Det var gott. Det blir mycket fika nu igen så jag måste verkligen ta tag i det där med promenader och allt det andra nyttiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar