onsdag 6 maj 2009

Äntligen...

...lite regn kan många tycka, även jag, men inte hela dagen. Inte när man jobbar med barn och ingen vill vara ute och leka. Ljudnivån blir hög och det blir lätt stojjigt. Det är inte helt lätt att få 6-9åringar att sitta still och ta det lugnt. Men jag fick faktiskt en tjej i ettan att skriva av ett recept hon hittat på några kakor. Det tog henne hela eftermiddagen, för jag kunde ju inte hjälpa henne...bra skrivövning. Vi var alla ute en liten stund efter mellis, ganska skönt faktiskt, bara man har kläder för det. En kille hade kommit i foppatofflor i morse, och strumpor. Han spelade bandy. Han blev blöt om fötterna. I bland är de smarta de små liven, -eller inte. Efter en innedag på fritids med ett mycket trött huvud tog jag en promenad till bussen. Det var skönt, trots att det regnade lite, lånade ett paraply på jobbet. Jag har räknat ut hur långt det är mellan Beviks (Åtvidabergsvägen) och skolan. Jag tog hjälp av stegräknaren så det är ju inte exakt uträknat, men nästan. Hälsans stig som är 7 km motsvarar ca 8300 steg. Från bussen till skolan gick jag 4000 steg, alltså knappt 3,5 km. Ganska bra morgonpromenad. Och eftermiddagspromenad.
Nu är jag trött! Bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar