söndag 3 maj 2009

Konsten att sova i en kundvagn.

Jag är tillbaks igen, för er som saknat mig. Eller saknat mig, ni är nog mest nyfikna på vad Jonnaponna Lindholm har för sig om dagarna, och ibland nätterna. Nu har jag ju inte skrivit på ett tag, men jag ska försöka få med det mest väsentliga. Vi har gjort ganska mycket i helgen.

I torsdags hade vi det jättelugnt på fritids så jag kunde ta en timmes komp och komma hem lite tidigare, men vi kom inte iväg till kusten tidigare för det...ni vet hur det är, packning, blöjor, välling, nappar....så måste man åka till affären och apoteket och så ska man komma ihåg barnet...nävars riktigt så illa är det inte, men hur mycket man än är förberedd med packade väskor, påsar och allt man ska ha med sig, så tar det iallafall tid att komma iväg. När vi väl kommit en bit på vägen så bajsar Lilla jag...Åhhh kunde du inte gjort det innan vi åkte eller kanske väntat lite...bara att stanna bilen, ut fort och byta så inte Trollungen blir kall. Har väl aldrig bytt en bajsblöja så fort! Sen sov Lilla jag gott hela vägen till Uvmarö hamn. Var sedan vaken till 22.30. Men vad gör det, när man är glad och trivs med livet?!
Vi har haft toppenväder hela helgen och haft det jätteskönt ute i skärgården. Jonna har verkligen haft det jättemysigt. Jonna och Moltaz (farfars hund) har ombytta roller. Han har alltid varit på Jonna och ska slicka och busa, nu går han när hon kommer...hon ska pilla och busa...lite kul faktiskt!


Fikar



Jonna och Moltaz


Liten livsnjutare

När vi kom hem igår hade J bajsat i bilen, igen. Vi duschade och gjorde oss iordning för att tillbringa kvällen med våra kära grannar, Teddy och Moa med föräldrar. Bara spontant, inget bestämt. Ofta blir det desto trevligare. Vi tog med vårt kött och grillade och åt med dem. Det var en skön och trevlig avslutning på den dagen.

Rallybrud

Gillar sandlådan
Idag åkte Jonna och jag iväg för att Fredric skulle kunna greja hemma ostört. Han har fått massor gjort, gräsmattan ska jämnas till, och sen ska sättas staket så inte Lillskrutt kan rymma ut på vägen där många kör som biltjuvar...farligt farligt. Jonna och jag åkte till Ikano, jag fick ett nytt batteri till min nya mobil som fungerade i ungefär 6 dagar innan den stendog. Vad glad man blir då. Nu funkar den igen, förhoppningsvis längre än 6 dagar.

Efter Ikano åkte vi till morfar (min pappa). Där var också Oscar och Victor, eller Oskar och Viktor. Vet inte om de stavar med c eller k så det är bäst att skriva båda. Sånt kan vara viktigt, fråga FredriC!!! Iallafall så var det jättekul att leka med O och V, O torkade till och med Jonnas snoriga näsa. Inte många 8årinagar som gör det frivilligt!

Jonna, V och morfar i morfars lekpark

Glada ungarKlipper gräset...

När vi varit hos morfar och lekt och busat somnade Lilla jag i bilen, direkt. Vi som skulle till Maxi och handla...ja, ja. Vi åkte till Maxi och jag försökte väcka Jonna. Det gick inte. Jag satte henne i kundvagnen, man tycker ju att hon borde vakna då, men hon sov, jag bar henne och försökte prata med henne. Lönlöst. Så jag tog av henne tjocka tröjan och lade den som huvudkudde i kundvagnen, där sov hon. Undrar vad folk tyckte...eller tänkte...jag bryr mig inte. Jag fick tillslut liv i ungen, hon fick en banan av apan vid fruktdisken, sen var det bara att handla!

När vi kom hem hade J bajsat i bilen IGEN...

Nu är det natti natti




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar