torsdag 28 maj 2009

Barnvakt

Nu har jag dem hemma igen, allt är som det ska! För det är så här det ska vara, en enda röra. Jag städade och plockade undan leksaker och diverse annat som spridit sig över golv, bord och andra ytor. Jag dammsög och torkade golv. Tror ni det syns nu?? Nej, det gör det inte, men vad gör det egentligen när man har fått den äran i livet att få en liten illbatting. Det kändes helt underbart igår när de kom och hämtade mig på jobbet! Som jag längtat!
Just i detta ögonblick står J i sin säng och SKRIKER, Lilla jag vill inte sova. Alltså som det ska vara...men det har varit lätt att lägga henne ett tag men bakslagen ska väl komma där också.

Idag har det varit midsommarafton, vädermässigt iallafall. Jag har gått med regnjacka och solglasögon...men det är bra för våra små gräsfrön som är jättetörstiga på både regn och sol. I helgen ska det visst bli tokvackert väder, då ska jag försöka göra något åt min fulsnygga bonnbränna.

Vi har fått plats för Jonna på dagis. (Jag vet fortfarande att det heter förskola men jag är van vid dagis så det får bli så!) Det blev inte riktigt som vi tänkt oss, vi ville börja skola in efter semestern, men det gick INTE. Vi får börja den 24 augusti. Det blir jag som är hemma med J efter semestern, min chef vet inte om det än, men det blir nog bra. Jag ska jobba v. 33 så ni som vill och kan vara barnvakt till Lillskrutt får hemskt gärna vara det. Morbror Andreas kan ta damen ett par dagar. En viktig vecka för mig att jobba så många dagar som möjligt....
Lilla jag gillar att digga till radion


Äter vattenmelon i värmen

På farmor och Jannes gård finns det en rolig sandlåda

Sitter och tittar på favoritfilmen om "Lilla spöket Laban"

Ute i "midsommarvädret"

2 kommentarer:

  1. jag vill vara barnvakt.

    Jag tycker du borde uppmana dina läsare att kommentera mer.

    SvaraRadera
  2. Ja, men de är inte bloggers så kommentarerna kommer inte med, vet inte hur man fixar detta. Du får gärna vara barnvakt.

    SvaraRadera