söndag 13 september 2009

Temperament

Då var det söndag igen, alltså måndag imorgon. Och halva september har gått. Snart jul igen!Idag regnar det, löven börjar ramla ner från träden och allt är grått. Hösten är här på riktigt nu. Jag är förkyld, ännu ett hösttecken.

Igår var vi ute på förmiddagen och fick en del nödvändigheter gjorda. Vi pratade med grannarna, busade med grannens lilla hundvalp, en Jack Russel. Han heter Charlie och är det sötaste lilla bebisdjur jag sett på länge! Så efter dessa nödvändigheter plockade jag och Jonna upp äpplen medans papps klippte gräset. Förhoppningsvis sista gången sade han för tredje gången...Under tiden Jonna och jag plockade äpplen hann vi med äppelfikarast, jag har nog aldrig sett Jonna mumsa i sig ett helt äpple, igår åt hon två. De är riktigt goda, Alice tror jag de heter.

Vi var hos Erik och Lotta igår, det var trevligt. Vi ses alldeles för sällan trots att det bara är ett par km emellan oss. När vi gick hem började det att regna, det slutade visst aldrig.

Lilla jag har temperament...
Argbigga, stackarn fick nog inte som hon ville...
´´

När hon tyckte gräset var för långt och tog saken i egna händer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar