onsdag 9 september 2009

Det är bara ord...

...brukar man ju säga, men det här är stort! Lilla jag börjar släppa iväg ord från sin lilla mun. Inte helt tydliga, men hon kan och vi förstår. Dagis (såklart), lampa och borta är några av de ord som kommit. Och så mamma, pappa, tack och titta men de är "gamla", det är såna ord som jag antar att barn lär sig tidigt. Men nu börjar det komma på riktigt och det är så häftigt!

Jag vet inte riktig vad jag ska skriva om, det känns inte som att det händer så mycket men det är väl ekorrhjulet som börjat snurra. Dagarna bara går. Jag trivs med ekorrlivet, jag är en sån som behöver rutiner, jag mår bäst av det, men självklart behöver även jag och alla andra rutinmänniskor avbrott i sina rutinmässiga liv med välbehövlig semester. Men nu kan det snurra på ett tag. Fredag, måndag, fredag, måndag...helgerna är så korta att de knappt märks. Nu har jag "kommit in" i jobbet, börjar lära känna alla barn och lära mig alla nyheter. Det har blivit en del nyheter under tiden jag var hemma med Jonna, inga stora grejer men ändå, saker som ska gå på ja, rutin. Jag trivs.


Igår förmiddag hade jag och Lillskrutt hemmamys som alla måndag och tisdagfm, jag diskade och Jonna baltade. Jag älskade att balta när jag var liten. Vem älskar inte det...???




Nöjd liten tjej

´´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar