söndag 20 september 2009

Höstfräscht

Idag har vi gjort fint i trädgården. Vi stannade till på Plantagen igår och köpte lite höstväxter. Kastade de vissna och hängiga sommarblommorna och planterade fina, fräscha växter. Det blev fint. Alla nedfallna äpplen plockades upp och slängdes. ja, slängdes. Vi har tagit in, grannarna har hämtat och vi har tagit med till våra jobb. Vi kan inte ta vara på alla, så djuren får smaka. Pallade (med tillåtelse) plommon hemma hos morsan igår, så imorgon ska jag och Jonna koka plommon och äpplemarmelad. Det blir nog gott.
´´
På eftermiddagen idag var jag på party hos Helena. Me&I party. Och som vanligt blev det mer än vad som var tänkt. Jonna fick två par plyschtights, hon har ett par, och de är helt suveräna så nu blev det två till i andra färger. Fixade också Fredrics födelsedagspresent till mig så nu slipper han tänka på det! Jag visade den fina rosa plyschklänningen och log mitt sötaste leende och sade att jag faktiskt fyller år snart. Det funkade! När jag såg klänningen på bild var jag inte särskilt imponerad av den, men när jag fick se den på....ja, då stod det Maria på den. Det fanns en del söta pussgrodekläder till Jonna, men det fick räcka med tightsen. Ska ju till Ullared snart.
´´
Det regnar ute....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar