onsdag 8 juli 2009

Visafton och busstur

Igår trotsade vi vädret och gick till Adelsnäs. Det var visafton med en massa musikaliska åtvidabergare. Vi tog på Jonna galonisar och gummistövlar. Det var mycket folk på plats, Fredric träffade gamla bekanta och Jonna träffade kompisen Simon som artigt tog Jonna i hand och hälsade...(från föräldragrupp). Jonna sprang säkert en kilometer, vi jagade och jagade. Hon hade så kul. Emellanåt diggade hon eller hittade någon stackare att syka. Hon gillar det, att kolla in folk, helst män, så ta inte illa upp om ni råkar ut för henne, hon vill inget illa...tror jag. När vi kom hem somnade hon så fort i lade ner henne.

Sitter lite så mamma får vila benen...


´´


Liten översikt...vädret blev bättre och paraplyerna fälldes ner.

´´

Idag tog Lilla och stora jag bussen till stan. Jag tänkte att jag skulle göra det en gång innan busskortet gick ut. Jag gör det inte igen förrän om kanske ett år när Lillskrutt blivit ett år lugnare, ett år stillsammare...det är ju bra att ungen är aktiv och rör på sig, men man måste faktiskt sitta still och INTE skrika rätt ut på bussen. Det var lite besvärligt i båten också, där gör det ju inget att hon skriker dock. Hemfärden gick bäst, hade laddat med riskakor och festis. Festis är J´s nya favoritdryck, den dricker man nämligen med sugrör. Vi hoppade av bussen i Hejdegården och gick till Tannefors slusscafé. J fick glass och jag kaffe. Jonnas moster Sara och min moster Karin jobbade. Och så Lasse förstås, han fick äran att bli uttittad av J. Vi gick och lekte en stund för att sedan gå tillbaka och äta lunch. Sara matade J och Karin tittade på. På väg ner på stan mötte vi min morbror Mats. Rena rama släktträffen!!!

Festis på mosters jobb
´´

Lite lek och bus

´´

På bussen hem. Oj då Festis igen...muta...

Pappa Fredric vill köpa en båt...jag vill köpa..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar