söndag 26 juli 2009

Sten Stensson Sten

Onsdag
Vi åkte till Eslöv, har nu äntligen varit och gått på gatorna min farmor gick på som ung, och gammal. Hon och Gudrun tog sina turer dit. Eslöv var en mysig liten stad tycker jag. Vi satt på torget, framför hotell Sten Stensson Sten och åt glass.
Efter Eslövsbesöket åkte vi vidare mot Smygehamn, vi packade ur bilen och in i vårt rum. Farfar och Marie bjöd på lunch i Smygehuk. Det är verkligen väldigt fint därnere, Fredric och jag blir lika sugna på att flytta ner varje år. Ja, ja jag vet att det är ett jävla regnigt blåshål om vintrarna, men det är nåt speciellt med Skåne, det drar. Det blir många sommarsemestrar där!
När vi varit och lunchat tog vi, jag F och J på oss badkläderna och gick till inomhuspoolen, hade hellre gått till utomhuspoolen men det regnade. Jonna hade så roligt! Vädret var bra tills framåt eftermiddagen.


Glassätning i Eslöv

´´

Jonna i Sveriges sydligaste ort!

´´

Torsdag
Gick i Smygehamn och strosade, var inne i lite butiker och shoppade lite. Det var varm och kvavt, men inget regn!! Efter lunch åkte vi lite bil igen och stannade i Skanör och i Falsterbo, inte vem som helst som bor där...otroligt mysiga ställen må jag säga! Stranden i Falsterbo var otrolig, som att komma utomlands, kritvit sand och klarblått vatten. När vi kom tillbaks gick Marie, Jonna och jag till stranden. Hittade lite fina stenar.


På stranden i Falsterbo


´´

Fredag
Marie,Jonna och jag tog en promenad till en lekplats farfar och Marie hittat dagen innan. En väldigt ounderhållen lekplats där ogräset tagit över och grejerna var gamla och slut. Men Lilla jag hade kul ändå. Det fanns goda vinbär att smaska på.
När J sov lunch sov jag och Fredric också, jag tycker att det är så skönt att sova middag ibland. Efter allt sovande åkte Fam. Lindholm till Beddingestrand och stranden Pärlan, ännu en fin strand. Lite för kallt i vattnet för att bada (18 grader), men Jonna och jag hoppade lite i vågorna vid strandkanten.

En sne gammal häst

´´

Vår guldklimp på Pärlan

´´

Äntligen en stranddag!!!

På lördagen åkte vi hem, J var jätteduktig i bilen och vi kom hem tidigare än vi trott, hade räknat med en massa stopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar