tisdag 7 juli 2009

Åska

Tänkte att jag skulle göra er glada igen, äntligen ett nytt blogginlägg. Jag har mycket att berätta så jag hoppas att iallafall hälften kommer med.

Har min första semesterdag idag, var ledig igår också, men det var kompensation för 6 juni som inföll en helg. Har flera semesterdagar kvar efter min 7 veckorslediga sommar. Har semester 4 av dessa 7 och resten föräldraledig. Det är ju inte många gånger i livet man kan göra så här så det är ju bara att passa på. Jag vet att jag ska ta semester den 2/10 för då har J sin första studiedag på dagis. Åh vad vår lilla tjej har blivit stor, snart en dagistjej.

Helgen på Skaftö i St. Annas skärgård har varit helt toppen! Sällan blir det annat! Jonna har trivts, rumlat runt på tomten, ramlat och skrapat armen, ätit lite blåbär, klättrat i trappor, åkt farfars motorbåt och somnat i Mikaels knä -igen...(Jonna känner knappt Mikael. Mikael är gift med Fredrics faster Birgitta) Igår åkte vi till Valdemarsvik med farfar och Marie och åt lunch och gick på loppis innan vi åkte hem till Sockna igen. På loppisen köpte vi lite köksgrejer till Jonnas blivande kök. Ett litet semesterprojekt...

Idag har morfar och Irene varit på besök. Lilla jag blev tvärilsk när de åkt hem. Tänk vad tråkigt det är att vara ensam med mamma och pappa! Från att ha fått uppmärksamhet från alla håll till ingen alls...jorå, det får hon allt men inte lika mycket.

Oj då nu åskar det, lägger ut bilder senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar