söndag 30 oktober 2011

Väntar och längtar!!!

Väntar på sms eller ett litet telefonsamtal! Så fort det ringer eller piper till i telefon hoppar jag till och skyndar mig för att se vem det är. Men inget än. Hoppas, hoppas idag!!! Vi längtar!!!!
På vad undrar ni... Lillkusinen ska komma. I förrgår. Nu går Victoria och Andreas på övertid, om det inte är så att de är på förlossningen i detta nu. Jag ska bli faster!!!! Eller kanske redan är det fast jag inte vet om det. Jag räknar mig som faster först när bebisen är född. Annars har jag ju varit det länge.

Vi har ju sagt att Victoria har haft en stor mage, det har man ju när man är gravid sista halvan. Jonna tror nu att man kan säga så till alla. Så fel det kan bli och det är inte alltid lätt att förklara för en 3,5 åring... Vi var ute och gick och mötte en man med stor mage. Det talade också Jonna om högt och tydligt. Mamman (jag) fick skämmas lite och sedan försöka förklara för Jonna att man får bara säga så om det är bebis i magen, som Victoria.... inte lätt alltså....

Vintertid, försökte ha barnen uppe lite längre igår. Får se hur vi lyckas i kväll. Tuva kommer att vara trött redan 17.30... vi får hitta på något roligt. Imorse gick vi upp 5.30. Att hålla våra barn vakna längre på kvällen för att de ska sova längre på morgonen funkar inte. Nästan så att det blir motsatt effekt. Att vi höll dem uppe igår var för att det inte ska bli så jobbigt ikväll, som sagt vi får väl se hur det blir med det. Den här veckan har vi höstlov så det gör inget om vi får några sköna, slappa och lite trötta mornar.

Vi var på marknad igår och köpte en häst....

Morgonmys



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar