onsdag 26 oktober 2011

Shoppingtjejer

Vi började dagen med att åka och storhandla. Vi storhandlade i en affär som är mitt uppe i att göra butiken större. Så in i h****** rörigt. Hittade inga tacogrejer så vi gick till en annan affär för att köpa det. På vägen dit kom vi på att vi ville baka pepparkakor med Jonnas kompis som skulle komma på eftermiddagen. Hittade tacogrejer men ingen pepparkaksdeg (orkar inte göra egen) så iväg till affär nummer tre. Ingen pepparkasdeg där heller men festis som vi glömt i första affären. Jag visste också att jag sett pepparkaksdeg någonstans så tillbaks till affär nummer ett. Där fanns det!!! Mitt i allt detta fick vi ett sms om en jättesnorig kompis, så det blev ingen pepparkaksdate.
På väg hem från alla affärer bestämde vi oss för att åka till stan efter lunch. Pepparkaksdegen ligger i kylen.

Åkte till Tornby, Tuva fick ett par vinterkängor. Nu är ungarna rustade för vintern så nu är det bara att hälsa den välkommen. Eller, nåja, inte riktigt än....
Jonna fick nya fodrade gummistövlar och ett par "fin"stövlar "som mamma har" (nu är ju inte mina så snygga dock....)
Det blev en del smått och gott från IKEA också. Såklart. Finns alltid något (o)nödvändigt där! Just det, lite nya bakformar till pepparkaksbaket!


När vi var färdighandlade skulle vi ju såklart fika. Jonna ville att vi skulle gå till den stoooora stoooora affären, så vi gick dit och fikade. ICA Maxi.... Vill man fika och titta på folk ska man gå dit. Det var kul! Och gott. Tuva lärde sig dricka festis, sen ville hon inte göra något annat... kakan fick jag =)

Tjejerna sov i bilen hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar