torsdag 6 oktober 2011

Datasurf och kakbak

Sitter och datasurfar lite, surfar runt på telefon annars. Tänk ni vad tekniken går framåt. När jag var liten fanns det nästan bara stora klumpiga telefoner med "rullplatta". Jag tror att mormor har kvar sin i köket. Den är grön. Då fanns heller inga mobiltelefoner, eller det kanske det fanns men jag visste inte om dem och de var säkert stora som hus och svintunga. Men på den tiden var det väl också svindyrt att använda sig av dessa telefoner så det gjorde nog inget när mjölksyran i armarna tog över och man var tvungen att släppa telefonen och stänga av.
Jag datasurfar datorer. Har varit inte på diverse hemsidor och kollat laptopar, jag vill ha en ny, och jag ska se till att maken också vill det.

Jonna har varit sjuk i veckan, det började med hosta i måndags, sen kom febern. Idag är hon feberfri men lite trött. Vi har bakat lite. Pippikakor efter Jonnas önskemål. Jonna gillar inte kladd och andra dekorationer vad gäller kakor och tårtor och sånt så det blev vanliga mördegskakor utstansade med pippikakmått. Det enkla är bra ibland, men jag själv hade gärna "pyntat" dem lite men då hade hon inte ätit dem.
Jonnas pippikakor, gjorde några med kanel till mig....

Bakade andra kakor också, de får följa med till Ekängen imorgon. Ska till mormor och äta lunch för att sedan bege oss till kyrkogården. En sista ceremoni för morbror Mats.
De här har jag suktat efter länge, nu äntligen har jag bakat dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar