fredag 21 oktober 2011

Kärlek och Lycka

Tänkte vara lite djup idag....

Kärnfamiljen, hemmafamiljen, den jag bor med. Fredric, Jonna och Tuva. Min familj, min man och mina barn. Det är här den riktiga lyckan och den största kärleken finns för mig. Att Fredric och jag satt två fina, vackra, underbara, envisa, glädjespridande tjejer till världen är det bästa vi gjort. De är det bästa, största och viktigaste vi har. Det är för dem vi är.
Jag är otroligt stolt och lycklig över mina barn! Tyvärr finns det föräldrar till barn som inte känner som vi och gör sina barn illa. Jag föraktar dem.
Jag kan ärligt säga att jag skulle göra precis vad som helst för mina barn. Den villkorslösa kärleken som är vet man inte om innan man själv har barn. Ni som läser detta och har barn förstår säkert mina tankar.
Fredric och jag gör allt vi kan för att göra "rätt" med våra barn. Uppfostran. Vi gör så gott vi kan. Det är inte alltid lätt, men jag tror att en stor skopa sunt förnuft hjälper långt. Jag har fått en fantastiskt fin komplimang av min mormor, hon har mött en hel del barn i sitt yrkerliv som dagmamma. Hon tycker att mina barn är väluppfostrade. Hade hon inte tyckt det hade hon heller inte sagt något.
Om kärleken mellan mig och Fredric någon gång skulle ta slut, skulle den aldrig ta slut till mina barn. Den är där "no matter what"! De får helt enkelt dras med sin morsa, och det gör de säkert gärna.... så allt annat, om det var ett val mellan barn och allt annat, så kan allt annat slänga sig i väggen! För i mina val försöker jag alltid välja så att barnen aldrig behöver fara illa eller komma i kläm. Som sagt vi gör så gott vi kan.

Familjen, Jag är stolt över att vara er syster, dotter, barnbarn, systerdotter, brorsdotter, kusin, styv-plast-bonusdotter, svärdotter och vad jag nu mer kan vara.
Jag kanske inte säger det så ofta med ord, men jag hoppas ni känner att jag bryr mig och älskar er. Tack för att ni finns för mig. Och min familj.

Vänner, jag har många vänner, en del nära och en del lite mer "ytliga". Endel ganska nya och en del gamla. Jag har många fina, roliga och härliga minnen med er alla! Alla ni som känner er träffade, som ser mig som er vän, då eller nu, har vid något tillfälle säkert gjort något minnesvärt med mig! Ni betyder alla väldigt mycket för mig.
Vänner kommer och går, man kanske slutar umgås av någon anledning, men de försvinner aldrig. Alla vänner har ju någon historia tillsammans. Minnen.
Vänner är viktiga, ibland behöver man distans till saker och ting. Då finns ni.
Fina fina vänner.

Ni, familj och vänner gör mig lycklig och jag är så glad att jag har er!

I slutet av sommaren kom döden till vår familj, ni kanske läst om det här på bloggen. Vi har haft sorg och många tankar har snurrat runt i huvudet. Livet är kort, jag behöver tala om att ni som finns i min omgivning betyder otroligt mycket för mig.

På begravningen spelades den här Höstvisa men i annan tappning. Lyssna, stanna upp och fundera på vad som betyder något för dig. Vardagen kommer iallafall snart ifatt dig igen!



2 kommentarer:

  1. Shit, vad fint o bra skrivet! Fällde faktiskt en tår när jag läste det. Och tyvärr är det så ibland att nåt måste inträffa för att man ska få upp ögonen för hur bra man har det o uppskatta det, VARJE DAG! Kram Karro

    SvaraRadera
  2. Det var jätte fint skrivet,ja tror o hoppas att du känner att vi alla är stolta över att känna dej på ett eller annat sätt.Du är duktig o glad med familj o vänner.

    Kram från din "elaka styrmor"
    Irene.

    SvaraRadera