torsdag 27 oktober 2011

Årets första

Jonna och jag har bakat pepparkakor idag. Tuva smakade på degen och lekte sönder en kakmåttsgubbe. Jonna smakade också degen när hon tröttnat på att baka. Jag fick baka upp degen, då bestämde jag att det fick bli flest hjärtan och snöflingor.
Jag önskar att jag kunde lela med mig av doften som spridit sig i huset...
Nu fattas bara glögg och mögelost...
Idag var vi på drop-in fika på Jonnas dagis. Sånt är mysigt tycker jag. Men med en liten Tuva som springer iväg hela tiden blir det ju inte att sitta still och prata direkt... jag kan ju säga att det lär nog inte bli så svårt att skola in lillpruttan på dagis, hon älskar nämligen att vara med in och lämna och hämta Jonna!

1 kommentar:

  1. Härligt med pepparkaksbak!!! Det dröjer nog inte länge här heller..... Alex tjatar varje dag :)
    Tack för ditt inlägg!! Du har så rätt ang barnen.
    Önskar dig en härlig helg!!!!! Kram

    SvaraRadera