lördag 8 oktober 2011

Pekka

Igår hade vi en sista ceremoni för Mats, urnsättning. Det var sorgligt men fint. Ett avslut på något sätt. Stora delar av närmaste släkten var med och det pratades en hel del gamla minnen, hur vi minns Mats, våra fina stunder med honom. Jag har många fina minnen av honom, han var ju min morbror, och med morbror-moster-faster-farbror gör man ju roliga saker, de skämmer bort en på ett sätt som inte föräldrar gör, det utanför uppfostran. Mats var tomten Pekka från Finland på julafton. När jag hade räls (tandställning) frågade han efter tågtidtabellen... Han var också den som alltid läste Julevangeliet.

Idag har jag och barnen varit i skogen med Helena och barnen. Det var så skönt. Skogen är underbar!!! Och det var sällskapet också!


Andreas och Victoria var här och fikade på eftermiddagen, undrar om jag hinner träffa Victoria igen innan bebisen kommer, det är snart dax! Det ska bli så mysigt med en liten kusin! Vi längtar och väntar!!! Andreas är en bra "skämma-bort-morbror" idag hade han med en film till tjejerna, istället för lördagsgodis, toppen tycker jag. Godis blir det så det räcker iallafall.

 Jag är gräsänka ikväll, klagar inte! Det är oftast jag som är iväg på kvällarn och Fredric som är hemma. Jag tycker faktiskt att det är skönt att få lite ensamtid när barnen sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar