söndag 20 november 2011

Renovering och alldeles för lite ljud

Barnen är hos farfar och Marie. Det är hemskt tyst och lugnt här hemma. Ett hemma som vanligtvis är fullt av diverse ljud, glädjeskrik, gnäll, skratt, gråt... You name it, vi har en 1,5 åring och en 3,5 åring... mycket liv och rörelse helt enkelt. Men nu är det tyst sedan ett dygn tillbaka. Men i eftermiddag återgår vi till ordningen igen. Vår ordning, det underbara kaoset. Älskade ungar!!! Dagarna känns helt enkelt inte lika meningsfulla utan ert liv och er närvaro. Men det är ju bra att längta lite ibland, eller hur!

Igår drog vi igång vårt projekt "operation blivande sovrum". Eller det är ju mest Fredric som håller på nu eftersom det är han som har både kunskap och behörighet att göra det. El. Ja, han är ju elektriker och elen måste fixas till. Jag står snällt och tittar på. Tror ni. Jag har tittat lite, men mest har jag rensat och slängt, slängt och slängt. Oj vad mycket skit man samlar på sig. Rummet vi grejar med har varit ett avlastningsrum. 

I veckan kommer Fredrics morbror rörmokaren, han ska se hur han kan hjälpa oss att koppla från vatten och sånt. Det är nämligen en diskbänk i rummet. Antagligen har det varit ett uthyrningsrum en gång i tiden. Helt fel del av huset kan man tycka. Men det kanske är det nya, att ha en diskbänk i sovrummet. Upp med kaffebryggaren och en limpa så har man ju frukost på sängen jämt...

Diskbänken...

Den här retrolampan hänger inte längre på väggen!

Golvet bryts upp och ny el dras.




1 kommentar:

  1. Hejsan,
    härligt med renovering! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera