måndag 14 november 2011

Det lackar mot jul....

Nu är det inte många helger kvar till jul! Och alla våra helger fram till dess är mer eller mindre fullspäckade! Jag måste faktiskt säga att jag längtar till nästa helg, advent. Göra fint i fönstren. Så ljust och mysigt! Den helgen ska vi fira Fredrics mormor också.

Den här helgen ska barnen åka till farfar och Marie, det är så att våra ungar får man be om att få låna, vi är inte de som kräver barnvakt särskilt ofta, de har bett om att få ha dem över natt. Fredric och jag ska försöka styra upp och planera renoveringen av vårt blivande sovrum på övervåningen när de är hos farfar. Vi behöver verkligen komma igång, vi behövde det för länge sen. Men nu, ja jädrar, här ska renoveras.... kanske blir det färdigt till nästa jul... Nävars, skämt åsido, kommer vi bara igång blir det nog bra!

När vi var hos min käre far med fru i lördags möttes vi i dörren av en "plastbonustyg" kusin med årets TV och radiojulkalender i handen med orden "en sån här får man när man kommer hit!" Det tackade vi för!!! Är faktiskt väldigt spänd på "Tjuvarnas jul" som visas på SVT. Låter spännande iallafall. Vi hade en mysig eftermiddag hos papps. Vi var jättemätta på alla godsaker när vi åkte hem!
Innan vi åkte till pappa stannade vi till hos Andreas och Victoria eftersom vi skulle låna deras släpkärra. När vi väl var där var VI JU TVUGNA att bara gå in och titta på vår fina lilla kusin Gustav. Vi tittade och gosade i ungefär en kvart. Det lär bli fler kvartar kan jag lova. Och jag längtar tills han är så stor så han kvartar hos sina kusiner! De kommer att få så roligt tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar