lördag 3 oktober 2009

Sitter hemma hos syster yster (och själv är jag Lillstrumpa?!)

Så jag kan inte lägga in några bilder idag eftersom jag inte har några i den här datorn, men jag har faktiskt tagit ett gäng på Lillskrutt! Lägges in i möra!
´´
Det har faktiskt hänt lite sen vi sågs sist, ett par saker värda att berätta om. Jag börjar med det stora kojbygget.
´´
I torsdags var Jonna och jag hemma och snorade, ja, vi hostade ett par miljoner gånger också. Jag tyckte att vi kunde leka en ny lek, som jag tror var ny för Jonna också. Vi byggde koja under matsalsbordet! Det var hur mysigt som helst, vi lade in en stor kudde och Jonna hämtade böcker. Hon tyckte att det var så roligt att krypa in och ut. När vi var inne i kojan fick jag tala om för Skrutt att "man kan inte stå upp här inne" "ställ dig inte upp"...men som ni vet lyssnar inte Lilla jag alltid på vad mamma säger. När Jonna för tredje gången bangat i huvudet rev vi kojan. Jag byggde en ny på ett annat ställe, men den var inte lika kul. Bilder kommer.
´´
Igår var vi hemma och hade semester, jag tyckte att vi var friska nog så jag vabbade inte. Skulle varit ledig i vilket fall som helst eftersom Jonna hade studiedag. Vi fick besök av Amanda, Alexander och Therése. Det var fullt ös! En tvååring och en 1½åring, tvååringen är helt enkelt äldre och bestämmer...det var livat emellanåt...
´´
Idag har vi varit i Vånga och plockat svamp, det fanns inte så mycket men det räcker till en smarrig soppa! Det får det bli nästa helg. Jonna tyckte till en början att det var sådär kul i skogen. Hon ville mest bli buren av sin pappa. Men jag såg allt att hon trampade omkring lite själv också. Själv hade jag mest huvudet nere i mossan, jag tycker faktiskt att det är kul att plocka svamp, särskilt trattisar, för det finns det ofta gott om. Förutom idag.
´´
Snart kommer Lelle hit på aperitif...vi ska nämligen ut och äta ikväll! Tessan ska också med. Hoppas att smaklökarna hittar fram tills dess! Är fortfarande inte av med förkylningen.
´´
Lägger (förhoppningsvis) in lite bilder imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar