söndag 18 oktober 2009

Rapport från Lindholms....

Söndag och dags för lite rapport, insåg precis att jag inte bloggat sedan förra söndagen. Veckan måste gått med väldig fart!

Veckan började bra med jobb och dagis, men på tisdagen blev Lilla jag hemmskickad från dagis med 40 graders feber. Hoppla hoppla säger kanske ni...ja, Jonna var faktiskt lite sliten då men blev pigg och alert så snart febern sjunkit till 39,5. Ja ni läste rätt! När jag själv har 39,5 är jag nästan död, men Lilla jag, jag leker och busar...Onsdagen var OK, Fredric fick vara hemma med Lillskrutt eftersom det inte passade att jag var hemma, hade redan två vikarier på mitt fritids den dagen. Jonnas feber var nästan borta. Jag var hemma med J på torsdagen istället, och vi hade en fantastisk dag. Jonna var piggare än piggast efter febertoppen så vi gick ut på en skön promenad i höstsolen.
Höstpromenad (i skuggan)
´´
Löv...
´´


I fredags var det visst helg igen, jag fattar inte riktigt hur fort det går. Jag vet inte var tiden tar vägen. Vi gjorde inget särskilt, kollade på TV och slappade vilket jag själv tycker är så skönt just på fredagen när jobbveckan är slut.
I lördags kom Amanda, Alexander och Therése hit. Fredric åkte till St. Anna och hjälpte sin pappa med båten. På eftermiddagen skulle Jonna skjutsas till farfar och Marie som bett om att få ha Lillskrutt över natt. När vi var i källartrappen på väg ner till bilen ringde min käre far som ville gosa lite med J när han ändå var i Åtvid så vi bestämde träff på Preem. Lilla jag tyckte det var jättekul på Preem, dels för lördagsgodiset och dels att springa omkring i butiken. Tur var kanske att "Jag vet inte vad hon heter" jobbade som har en liten tjej i Jonnas ålder. Hon brydde sig inte om att Jonna rantade runt därinne...
Fredric och jag tog det superlugnt igårkväll. Kollade på TV (vi är duktiga på det), och gick och lade oss tidigt.
Idag passade vi på att åka till IKEA och köpa säng till Jonna. Hon har nu en 90x200 säng. Hon sover i den i detta nu! Men det tog lite längre tid att söva, det var nog lite läskigt. Jag har bullat upp med kuddar och lagt en madrass nedanför sängen. Jag har tänkt att vi lika gärna kan lägga oss hos Jonna på natten nu när hon har en lite större säng. Får se hur det går. Övernattningen hos farfar gick toppen, vi trodde inget annat heller. Det bästa var att få hämta henne igen. Det har varit tomt utan henne. Älskade lilla skrutt.
Nya fina sängen
´´

Mys i stora sängen!

´´

ETT STORT GRATTIS TILL ALLA DUKTIGA SPELARE I ÅFF SOM TAGIT LAGET OCH SOCKNA TILL ALLSVENSKAN! ÄR EN STOLT OCH NÖJD ÅTVIDABERGARE!!!
´´

Fredric är på Gamla torget, firar och hyllar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar